Tudor skiver mv. (delt emne)
GTwatch Skrev:I nævner, at der er et problem med Tudor-skiver, der nærmest går i opløsning. Det har jeg (heldigvis) været forskånet fra at se. Tværtimod er det min opfattelse, at Tudor-skiver indeholder færre fejl en Rolex-skiver (spider web, cream og andre produktionsfejl). Jeg har dog hovedsagelige kigget på de blå Tudor-skive, som i hvert fald har en anden maling end Rolex.

Hvorfor ser man i øvirgt ikke Tudor med spider web?

Der er givetvis et udtal af steder, man kan spare/ændre/gøre forskel på produktionen af to næsten identiske produkter. Især hvis det er batch produktion. Dette kan være en del af forklaringen på forskellene. Det kan være materialevalg (1./2. sortering, kemikalier, etc.), antal procesgentagelser (opvarmning/nedkøling, maling, tørring, etc.), krav til opbevaring, tolerancer og kvalitetskontrol, etc.

Der er masser af eksempler på både blå og sorte tudor skiver der går i opløsning. Især fra før 72-73. Og som andre har nævnt, de går i opløsning på præcist samme måde alle sammen. Du har ret i at der er en masse parametre der kan udgøre forskellen. En af tingene kan jo også være at der er blevet lavet seperat produktionslinje til Tudor hos Singer / Stern og at de på dette tidspunkt har rodet med de ting du siger som materialevalg, tørring etc etc. Mht. spiderwebbing - tjah - der er vel lige så mange potentielle grunde til at dette ikke dukker op hos Tudor. Mht. kvaliteten - her taler vi om 60'er og 70'er produktion. Du har ret i at 80'er+ er der ikke umiddelbart noget at sætte en finger på.

Mvh Morgan
Svar

Beskeder i denne tråd
Tudor skiver mv. (delt emne) - af Peter - 18-12-2009, 04:59 AM
Re: Urban legends: De falske Rolexure i KBH? - af morgan - 18-12-2009, 10:06 AM
Re: Urban legends: De falske Rolexure i KBH? - af morgan - 18-12-2009, 12:46 PM
Re: Urban legends: De falske Rolexure i KBH? - af morgan - 18-12-2009, 04:09 PM
Re: Urban legends: De falske Rolexure i KBH? - af morgan - 18-12-2009, 05:34 PM
Re: Urban legends: De falske Rolexure i KBH? - af morgan - 18-12-2009, 10:25 PM
Re: Urban legends: De falske Rolexure i KBH? - af morgan - 19-12-2009, 02:22 PM
Re: Tudor skiver mv. (delt emne) - af Peter - 23-12-2009, 03:35 AM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)