17-12-2009, 12:56 AM
Passion har da klart nok intet med pris at gøre. At der hos mange samlere nok er en kærlighed for det sjældne tror jeg man skal anerkende. Det kan let se ud som om det er pris - og det kan da også være det, men det kan altså godt bare være helt berettiget kærlighed og jagt på det sjældne. Det at ha noget som ikke alle andre har elsker visse, og andre er flip ligeglade. So what. Jeg har valgt noget sjældent som ikke andre er så vilde med, og har færre fæller ud i hobbyen, men takket være den mindre danske interesse, også priser jeg kan komme i nærheden af.
Det med det sjældne tror jeg også gælder en del Panarei ejere, gamle MG ejere, antikviteter, glas, vin, malerier og hvad ved jeg.
At det sjældne ofte er dyrt, skaber sammenblandingen, men det gør det ikke uartigt at holde af det sjældne og/eller det dyre - helt ligesom det er lige så fint at samles om noget helt andet - Nye Panerai, remme eller lige hvad man vil - med passion som i da helt klart har herinde.
vh
Det med det sjældne tror jeg også gælder en del Panarei ejere, gamle MG ejere, antikviteter, glas, vin, malerier og hvad ved jeg.
At det sjældne ofte er dyrt, skaber sammenblandingen, men det gør det ikke uartigt at holde af det sjældne og/eller det dyre - helt ligesom det er lige så fint at samles om noget helt andet - Nye Panerai, remme eller lige hvad man vil - med passion som i da helt klart har herinde.
vh
Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)