Urban legends: De falske Rolexure i KBH?
For et par måneder siden var "blærerøv" og "dobbelt-Rolex" Mads Christensen i aftenshowet sammen med en urmager fra Klarlund for at fortælle om falske Rolexure.

Adspurgt om han selv havde mødt falske ure svarede MC at han var bekendt med en håndfuld suspekte ure som i mange år havde cirkuleret i byen.

Nu tror jeg egentlig at mange på dette forum ville have været et bedre valg for aftenshowet når temaet var ure, men MC er jo et kendt ansigt og fred være med det.

Men har denne udtalelse noget på sig? Selvfølgelig købes der falske Rolex på ferier i stor stil, men disse lander næsten alle på loftet når de går i stykker. Som jeg forstod det, var der tale om nogle ure som blev ved med at dukke op på brugtmarkedet med nogle års mellemrum og sikkert har været igennem en del mere eller mindre kendte personer i byen.

Jeg synes det kunne være lidt sjovt hvis sådan "sorteper" ure har været igennem diverse ejendomsmæglere, caféejere og mediefolk uden de ved de går med et falskt ur.

I en verden hvor man blot vil have uret pga. status men ikke rigtig har horologisk indsigt kunne jeg sagtens forestille mig at dette kunne ske.

Er I nogensinde støt på falske ure som sælges som ægte (og ikke lå på QXL eller dba)?
Svar

Beskeder i denne tråd
Urban legends: De falske Rolexure i KBH? - af Stinger - 16-12-2009, 02:48 PM
Re: Urban legends: De falske Rolexure i KBH? - af morgan - 16-12-2009, 05:44 PM
Re: Urban legends: De falske Rolexure i KBH? - af morgan - 16-12-2009, 08:07 PM
Re: Urban legends: De falske Rolexure i KBH? - af morgan - 16-12-2009, 08:43 PM
Re: Urban legends: De falske Rolexure i KBH? - af morgan - 17-12-2009, 11:54 AM
Re: Urban legends: De falske Rolexure i KBH? - af morgan - 17-12-2009, 06:05 PM
Re: Urban legends: De falske Rolexure i KBH? - af morgan - 17-12-2009, 08:19 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)