10-12-2009, 08:46 PM
Jeg har kigget lidt rundt, og Seiko har lavet en del ure med 7N22 værket. Det sidder ofte i Seikos mindre dress ure - både i stål ure, guld ure og i guld på står urene. Værket er ikke specielt sjældent eller high end quartz, hvorfor urets værdi vel beløber sig til det en køber vil betale for det - eller det som man selv synes, at uret er værd for en ... og dét kan ofte være to forskellige størrelser
I øvrigt, så kan jeg nævne, at viserne - "pencil hands" - sidder på flere af Seikos dress ure - både automatiske og quartz versioner
Blot "for the records", så afskriver jeg aldrig noget - heller ikke quartz. Der er fremstillet mange glimrende quartz værker, og også quartz værker, som har både en begrundelse i urets funktion og dets placering i historien hos den enkelte producent, så derfor har quartz værkerne da bestemt deres placering i ur-historien
I øvrigt, så kan jeg nævne, at viserne - "pencil hands" - sidder på flere af Seikos dress ure - både automatiske og quartz versioner
Blot "for the records", så afskriver jeg aldrig noget - heller ikke quartz. Der er fremstillet mange glimrende quartz værker, og også quartz værker, som har både en begrundelse i urets funktion og dets placering i historien hos den enkelte producent, så derfor har quartz værkerne da bestemt deres placering i ur-historien
De venligste hilsner, John

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)