Dobbeltkapslet guldur - mærke og vurdering
#25
Her er forsikringsoplysning om nyværdi og nytteværdi, det tyder på at nytteværdi er en nedskrevet sag - og ikke samme som nypris som gælder 1-2 år.

-Nytteværdi
Nytteværdi bruges i forbindelse med erstatning på din indboforsikring. Er den beskadigede / stjålne genstand over 1-2 år vurderes det, om genstandens nytteværdi er væsentligt nedsat. Kun såfremt det vurderes at nytteværdien er væsentligt nedsat kan forsikringsselskabet gøre afskrivning gældende

-Nyværdi ( Indbo )
Er dine indbogenstande under 1-2 år erstattes de til nyværdi. Det vil sige til den pris det koster at købe en tilsvarende genstand


Voldsomt klart er det ikke skrevet - men der er forskel på nyværdi de første 1-2 år og så nytteværdi derefter

Jeg tror det er nypris år 1 til 2 max og derefter større nedskrivning som så holder sig konstant en eller anden årrække, med mindre uret er skadet så den nedskrevne (nytte)værdi er forringet
vh
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar


Beskeder i denne tråd
Dobbeltkapslet guldur - mærke og vurdering - af Jacob Linvald - 07-12-2009, 12:48 PM
Re: Dobbeltkapslet guldur - mærke og vurdering - af Jacob Linvald - 07-12-2009, 02:09 PM
Re: Dobbeltkapslet guldur - mærke og vurdering - af hannover_dk - 09-12-2009, 11:52 PM
Re: Dobbeltkapslet guldur - mærke og vurdering - af Jacob Linvald - 23-01-2010, 12:12 PM



Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)