Dobbeltkapslet guldur - mærke og vurdering
#23
Citat:Men nu er det jo lidt til grin... hvis altså den holder med at der er nyværdien.
Desværre - den holder ikke.
Jeg har brugt min forsikring to gange for at få et stjålet / forsvundet ur dækket. Selskabet er det samme, du har.
Det første klokke var en Rolex Datejust fra medio 70´ene. I pæn stand. Uret forsvand fra en auktionshus ved indbrud. Jeg havde ingen kvittering men forsikringen betalte det, auktionshuset havde vurderet uret til.
Den anden gang var et tyveri på ferie i Grækenland, hvor jeg mistede min Rolex Oyster Perpetual fra -62. Jeg fik dækket det, jeg selv havde betalt + eftersynet, jeg kunne dokumentere med kvitteringer.
Når det er vintage samlerure, vil de dække dem op til den pris, du har betalt + evt. eftersyn osv. Historien om "nypris" holder ikke. Jeg har selv skrevet vurderinger af diverse vintage for forsikringsselskaber og det er markedsprisen som træder ind hvis du ikke kan dokumentere prisen - og hvis selskabet stadigvæg vil dække urene uden kvitteringer. Det gør de oftest, men det er de ikke forpligtede, hvis du ingen beviser har at du har ejet klokken, ikke en gang et fotografi.
Det at du har en vurdering fra Peter Halse er supergodt; du har jo mere fintstøbte kugler at bruge i en evt. fremtidige krig om erstatning.
I sidste ende er det, desværre, ikke så ligetil. Rigtigt meget beror af den skadeskonsulent, tilfælligtvis bliver ens sagsbehandler i et reélt tilfælle.
John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar


Beskeder i denne tråd
Dobbeltkapslet guldur - mærke og vurdering - af Jacob Linvald - 07-12-2009, 12:48 PM
Re: Dobbeltkapslet guldur - mærke og vurdering - af Jacob Linvald - 07-12-2009, 02:09 PM
Re: Dobbeltkapslet guldur - mærke og vurdering - af TioMalo - 09-12-2009, 10:57 PM
Re: Dobbeltkapslet guldur - mærke og vurdering - af Jacob Linvald - 23-01-2010, 12:12 PM



Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)