08-12-2009, 07:14 PM
DonWerner Skrev:Brusen Skrev:Diameteren er ikke så voldsom igen, men kassens højde er voldsom.
Jeg mener stadig ikke at 43mm er et decideret stort ur. For mig er et stort ur +44mm, men alt er selvfølgelig relativt. Spørgsmålet er om 42-43mm ure blot er en trend - for mig er se er de kommet for at blive. Mht. højden vil jeg give dig ret, DeepSea'en er et højt ur, men taler vi dykkerure er den ikke højere end så mange andre med en tilsvarende "depth rating". Jeg kunne sagtens have undværet skriften på kransen, men IRL bemærkes den faktisk ikke.
Så vidt jeg læser det så mener Lajzen jo netop ikke at diameteren er for stor. Hans kritik går på højden.
Når det er sagt så mener jeg ikke at 42-43mm ure er en trend som forsvinder.
46+mm på ure som ikke kan retfærdiggøre det med en historisk baggrund (som fx. Big Pilot kan) tror jeg vil blive mindre populære i en stund.
Rolex har ikke skudt sig selv i foden (det er et helt forkert udtryk at bruge her) selvom DS måske ikke bliver en dundrende success (vides ikke), så rammer den fuldt ud retfærdiggjort og rammer et publikum som måske normalt ikke ville købe Rolex. At dette publikum måske ikke er helt i tro mod Rolex lidt konservative ånd, det tror jeg kun gør ondt på vintagefolket.

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)