04-12-2009, 02:10 PM
Mads Gjødesen Skrev:Jeg er da enig i at det rent moralsk er uanstændigt, men der findes jo uendelig mange tilsvarende eksempler, hvor nogen handler med noget, velvidende at køber kan få varen billigere andre steder. Det gælder vel i de fleste brancher.Den var ClausT også lidt inde på, men jeg mener det er to verdener. Nej kassedame skal ikke orientere om billigere varer hos naboen, men hvis man annoncerer med flotte beskrivelser, og tilmed bakket op af 176 positive feedbacks (givet naive hurtigt givne) og giver en normalpris på 41.000 kr til noget der koster 4.000 kr - så er det både ulovligt (fo0r forretninger smask ulovligt hvis ikke de kan bevise selv at ha "før" prisen og for private ulovligt da bondefangeri er ulovligt (tag trick spillere på strøget)) og umoralsk.
Skal kassedamen i Irma orientere om at cornflakesen er billigere i Netto? Eller bankrådgiveren der udlåner til høj renter, assurandøren der sælger forsikrene alt for dyre![]()
/Mads
Det er det ikke hvis du får en til at gi 33.000 for et Rolex den pågældende kunne ha købt hos en anden til 27.000 kr
Nå fred være med dig, for jeg er enig i køber ikke har udvist stor omhu
vh
Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)