Det det her ok finish på et 65.000 kr ur?
Jeg ser nogle ting som produktionsfejl som jeg ville være irriteret over hvis det sad på ydersiden eller på en visuel flade. Men jeg hæfter mig ligeledes ved et tidligere indlæg/link som beskriver konsekvensen af service og hvordan urets værk kan tage lidt patina fra en urmager.

Skruer med ødelagt kærv, standsede dele der har grater på bagsiden og maling der kaster uens skygge syntes jeg ikke er i orden, men det fremgår jo ikke om uret har været serviceret eller ej.
95% af alle de ting der fremhæves kan ikke ses med det blotte øje med mindre man lige præcis ved hvad man kigger efter, og fejlene vil kun fremgå som en fornemmelse eller en svag skygge. Men jeg ville forvente mere rethed, flottere kanter og lidt mere omtanke og kvalitet på de lakerede dele. -ville jeg se det til at starte med? Nej. Ville der gå lang tid inden mit øje justerede ind på en evt fejl. Absolut.

Så for at være helt klar. Mange af billederne fremhæver poleringer som ser fine ud, flotte tandhjul og et ur som har noget patina. Er posten som helhed en storm i et glas vand? Efter min mening ja, da uret ikke er nyt, og jeg tror ikke på at fx en ødelagt kærv stammer fra fabrikken. Ville jeg eje et ur i en prisklasse på 60-70.000kr hvor der fremgår de viste skønhedsfejl? Nej. Hvorfor? Fordi jeg har muligheden for at tage stilling inden jeg evt købte uret via denne post og mener der findes mere præcision overall fra mange andre producenter i samme prisklasse.

Håber det gav lidt ekstra forklaring.
Altid to skridt foran og aldrig et bagud....!
Svar

Beskeder i denne tråd
Re: Det det her ok finish på et 65.000 kr ur? - af MortenKN - 15-02-2013, 10:03 AM
Re: Det det her ok finish på et 65.000 kr ur? - af Dela - 17-02-2013, 07:57 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 5 gæst(er)