01-12-2009, 10:42 PM
KlausM Skrev:Et eller andet sted er der vel også faste omkostninger der skal dækkes ind. Det siger sig selv at jo færre ure man producere jo færre enheder er der at fordele omkostningerne over.det gør jeg vel også meget tydeligt opmærksom på i mit indlæg?. Apropos faste omk, så er der vel ingen af de nævnte som skal fordele deres faste omk på 500 ure (faste omk - ikke værkstedsomk osv som jo er variable - men ikke timeløn) men du har naturligvis helt ret - det var illustrativt.
Og så er der hele udbud og efterspørgsels aspektet. Et ur der kun produceres 500stk af om året og som bliver revet væk sælges vel ikke til cost pris. I John's eksempel ses der kun på de variable omkostninger men der skal helt andre betragtninger til for at komme frem til en salgspris.
Mvh
Klaus
Mads G´s synspunkt er jeg 100% enig i:
MadsG Skrev:Prøv at sammenlign prisforskellen på en identisk model i stål og en i guld. Jo dyrere urene er jo større er prisforskellen også mellem stål og guld. Der burde jo reelt kun være gulds materialepris i forskel, men sådan hænger tingene ikke sammen.
Så jo flere kr. man smider for et ur jo mere tjener forhandler og producent. Det er jo lige som når vi køber bil. Jo dyrere man køber jo mere smider vi i statskassen
Skal det hele gå op i value for money skal man fise ned i Føtex og købe et ur det...
Yes - og momsen er jo også fast % på alle urene så staten skal jo ha mere for et PP end for et 2824 ur
vh
Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)