01-12-2009, 09:57 AM
Der kan være mange faktorer der spiller ind og påvirker priserne. AP 15202 har et ældre værk fra en tid hvor produktionsteknologien og -forhold var anderledes end i dag. Dengang betød lidt ekstra mandetid ikke alverden. Det gør den i dag og 15300 er udviklet med dette i mente. Mit gæt er at cal. 3121 (ref. 15300) kun koster det halve at producere end cal. 2121 (ref. 15202). Dermed ikke sagt at værket kun er halvt så fint, men i udviklingsfasen er fremstillingen tænkt meget mere ind end den blev i 1967 da cal. 2120 kom på gaden.
Markedsføring og stk. tal har da også noget at sige, men mon den er fordelt ud på hver enkelt model?
AP´s quartz aner jeg ikke noget om og ved blot at de blev lavet i 80´erne og pt. findes i et par damemodeller. Der er jævnligt nogen til salg og jeg formoder de går fint. Så umiddelbart vil jeg da mene de ligger på Rolex quartz niveau. Alt andet ville da også være skidt når man kigger på prisniveauet
/Mads
Markedsføring og stk. tal har da også noget at sige, men mon den er fordelt ud på hver enkelt model?
AP´s quartz aner jeg ikke noget om og ved blot at de blev lavet i 80´erne og pt. findes i et par damemodeller. Der er jævnligt nogen til salg og jeg formoder de går fint. Så umiddelbart vil jeg da mene de ligger på Rolex quartz niveau. Alt andet ville da også være skidt når man kigger på prisniveauet
/Mads

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)