29-10-2009, 08:02 PM
Tio Malo Skrev:Jeg er enig i problemet kan løses ved at lade andre udføre service, det gør jeg også selv, men jeg er stadigt ikke sikker på den holder juridisk.Citat: jeg tror bare ikke helt det er lovligt at beholde brugbare reservedeleDesværre, det er det.
På samme måde når du køber en ombytningsmotor, -gearkasse osv. for din bil. Du er naturligtvis i din fulde ret at kræve de gamle reservedeler leveret, men så vil værkstedet fortælle dig at de desværre er ikke i stand at tilbyde dig denne service, siden den netop kræver at du afleverer de gamle dele...
Problemet er løst og penge er sparet - nogen gang mange penge - ved at selv købe de "nye" dele og ved at la´ en fri urmager at lave ombytningen.
Hilsen John
PS. Var Knud Pedersen eller Povl Klarlund faktiskt ikke i ret om denne sag 5 - 6 år siden (?) og sagsøgeren, en mopset kunde, tabte sagen ?
Naturligvis kan de sige på et værksted, at prisen er under forudsætning at de beholder den gamle gearkasse, som de så kan renovere, men de kan ikke bare tage den ud og beholde den. To priser, en med den gamle retur og en uden, er helt OK.
Jeg tror derfor stadigt ikke den holder hvis Klarlund bytter et fint indlæg til et i anden farve, og nægter at udlevere det gamle. Derimod kan de godt ha to priser, en inkl. det gamle retur, og en hvor de beholder det gamle.
De kan sikkert også nægte at skifte lunetter, men ikke kun ud fra at de vil beholde den gamle originale
Hvad med lænker, kan de også bare beholde den gamle hvis man beder dem skifte? Nej det er noget selvopfundet, og sikkert noget med præcedens i branchen, men juridisk - det tror jeg knageme ikke.
Ejendomsretten er ret ukrænkelig.
Nå jeg er enig, jeg ville i alle fald finde en der lige skiftede den lunette og lod mig beholde den gamle Jeg så Peter Halse gøre det på GTG på Fyen - med en lille hammer og en lille træklods af husets bedste (ClausT´s hus) og det gik nydeligt til, medens der lystigt blev talt over bordet
vh
Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)