Ure til hverdag og fest....
#10
hannover_dk Skrev:
BobT Skrev:Jeg har selv to lommeure, hvor det ene vil jeg kalde et dress lommeur. Perlemor skiven har lidt brugspor. Min morfar har eftersigende måtte få skiftet en del glas.

Bør man ikke have en kæde til sit lommeur?
Den bruges ved også til at holde lidt sammen på kjolen (jakken), eller hvordan???
jo da. Det er ret fint hvis det er perlomor, at det virker til at være uden små revner i skiven, det er lidt usædvanligt hvis det har været brugt så der en del gange har skullet skiftes glas.

http://www.Ebay.de - Uhrenketten under Uhren und Schmuck - og så gælder det jo om at finde en der passer = først og fremmest er af samme metal (jeg kan ikke se om dit er chrom/stål/sølv/messing/forgyldt/guld ud fra billedet) Kunne ligne forgyldt. Du ser om det er forgyldt eller guld ud fra farven og hvis guld, så er der guldmærker og karat angivelse som stempel

Dernæst finde en der passer tidsmæssigt, det kan du sikkert selv bedømme ud fra udseende og beskrivelser. De vil så ha div afslutninger som anvendes til at sætte i knaphul - eller special fæste i kjolesættet

Jeg har en del lomme ure, men færre kæder - faktisk bare tre, som dækker behovet, men jeg går nu ikke så voldsomt ofte med dem, og slet i kjole og hvidt desværre - det ser bare pænt ud når de bruges eller tages frem (visse ligger fremme med kæde)
Ikke om jeg har billeder med kæde, må komme en gang, men lidt fra samlingen. Det er vigtigt med lommeure, at man fokuserer på kvalitet = Hele skiver - ingen crack eller hairlines - kasser af stål eller ædelmetal frem for forgyldt eller chrom - værker i god finish - finregulering + chatoner, gerne skruede efter min smag


vh

Man kan godt se skrukturen i Perlemoren, men der er ikke revner i skiven.

Kassen er 14K guld (Stemplet 56 over 0.585)

Desværre er værket ikke så flot bearbejdet som dine
[attachment=0]<!-- ia0 -->Lommeur værk.JPG<!-- ia0 -->[/attachment]

Jeg vil gå på jagt efter en lænke.

Måske er der grundlag for en lille lommeursafdeling til UrRally2010?
Svar


Beskeder i denne tråd
Ure til hverdag og fest.... - af Space22 - 25-10-2009, 03:27 PM
Re: Ure til hverdag og fest.... - af Nicholas W - 25-10-2009, 05:46 PM
Re: Ure til hverdag og fest.... - af Space22 - 25-10-2009, 05:51 PM
Re: Ure til hverdag og fest.... - af Stenbukken - 25-10-2009, 09:00 PM
Re: Ure til hverdag og fest.... - af BobT - 26-10-2009, 02:13 PM
Re: Ure til hverdag og fest.... - af baun - 26-10-2009, 02:35 PM
Re: Ure til hverdag og fest.... - af BobT - 26-10-2009, 03:06 PM
Re: Ure til hverdag og fest.... - af hannover_dk - 26-10-2009, 06:57 PM
Re: Ure til hverdag og fest.... - af BobT - 27-10-2009, 11:03 AM
Re: Ure til hverdag og fest.... - af hannover_dk - 27-10-2009, 12:49 PM



Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)