Nu har vi flere dyr end jeg har ure.
Kooiker - eller helt korrekt - Kooikerhondje - en Hollands race - ikke så voldsomt almindelig, men absolut på vej frem, skal man tro medlemstallet i Kooikerforeningen.

Hører til jagthunde som type, men bruges originalt i Holland til vagt og arbejde ved Andefælder (Kooikers) Ændrene holdes i gravede områder eller naturlige områder - og disse er bygget så ænderne kan lokkes ind i mindre kanaler, hvorfra de ikke kan lette, og der kan indfanges. Kooikeren går i vådområderne og lokker med sin hale højt oppe + guider ænderne ind i fællen + holder området frit for rotter, og andet som kan tage andeægene. Den er vild med at jage mus, egern men går også gerne efter en hjort hvis det skal være, så der skal der råbes (Asserbo/Melby området er OK løs hun og der er lidt hjort, som hun dog alligevel ikke kan fange.
Skal meget gerne ud og løbe løs i skov mindst ½ time hver dag, og kommer det
ca 10 kg og 40 cm over skulderen som gør hende til en halvstor hun - farverne er OK - Hvid og orange - må ikke være tricolour, men hun er nok for hvid. 9 år og frisk
İmage
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar

Beskeder i denne tråd
Nu har vi flere dyr end jeg har ure. - af Tukjær - 24-10-2009, 10:59 PM
Re: Nu har vi flere dyr end jeg har ure. - af Tukjær - 24-10-2009, 11:26 PM
Re: Nu har vi flere dyr end jeg har ure. - af Tukjær - 24-10-2009, 11:46 PM
Re: Nu har vi flere dyr end jeg har ure. - af jacob jensen - 25-10-2009, 01:41 AM
Re: Nu har vi flere dyr end jeg har ure. - af morgan - 26-10-2009, 10:03 AM
Re: Nu har vi flere dyr end jeg har ure. - af Tukjær - 26-10-2009, 09:47 PM
Re: Nu har vi flere dyr end jeg har ure. - af hannover_dk - 26-10-2009, 10:30 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)