14-10-2009, 09:52 AM
Citat:Jeg vil lige kigge på det ur han har til salg.Der er ikke nogen handlende som sælger fakes - ej hellere auktioner / netauktioner (jo, men auktionerne når at blive stoppet før de afslutter. Og så sker det pga. uvidenhed, ikke pga. lysten at snyde).
Er der så stadig garanti på uret, og hvordan sikrer jeg mig at uret ikke er falsk?
Fake ur på nettet ? Yes, absolut. Oftest gennem en annonce i dba.dk eller QXL hvor der er 2½ snuskede uskarpe billeder af noget som kan være et ur, taget med mobiltelefon og så tekst hvor sælgeren skriver: "Jeg ved ikke hvis det er ægte men min ven fik det for sin konfirmation". Eller noget lignende.
Kan man ikke med en rimmeligt sikkerhed spotte en fake / omgivelser hvor fake drives, anbefaller jeg at man IKKE køber fra nettet. Det vil kun resultere for søvnløse nætter og forhøjet blodtryk og den slags.
Der findes nogle gode vintage og grey market handlende som har fast address i Kbh området og hvis man stadigvæg er plaget af tvivlen, skal man gå til Povl Klarlund og købe et nyt ur.
John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !
)
(*Jolly Roger, ikke IS !

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)