02-09-2009, 09:39 PM
Joepete Skrev:JJeg synes slet ikke det var et "tryk på snuden" - jeg tror Seiko er langt mere præcise - og som nævnt synes jeg, ud fra nettet, at det skyldes at de først graverer nummeret i bagkassen, den måned de sætter den på så arbejdet er slut. Det er jo meget nemmere og på de fleste måde klogere, end at give kassen et ref nummer og værket et værksnummer - og så producere til flere år, for det gør jo automatisk at det bliver upræcist.
Jeg synes din tråd er spændende og sjov, så lad mig hermed afslutte Seiko tænkningen - den var ment som eksempel, og ikke som "trykken på snuden" - sorry, hvis den har virket sådan![]()
Hvad siger du til budet omkring Omegas særlige udgaver af Speedy´er, og at det kunne være en del af miseren ... ?
At gravere bagkassen med månednummer den dag man smækker den på som afslutning, giver langt større præcision
Jeg tror ikke særudgaverne er problemet, snarere tværtimod - de special fremstiles og får special bagkasse gravering oftest, og den vil nok være præcis.
Jeg tror specielt kaliber 321 modellerne blev fremstillet i store serier (ex alle værker slut produceret i 1960 og anvendt frem til 1969) - og i høj grad ligeså med bagkasser - graveret -65 og brugt i 68 - skuffende helt enkelt, men spændende
vh
Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)