Slet ingen overraskede over 105.003 PRODUCERET marts 68??
Jeg er på ingen måde Omega ekspert, men jeg ved lidt om Seiko, så lad mig tage udgangspunkt dér, når vi taler "datering":

Første ciffer er lig med produktionsårti: Jeg skal som samler vide, hvor længe en given model er blevet produceret, for nøjagtigt at kunne datere uret. Heldigvis, så hjælper bagkassen mig til viden, idet Seiko navngiver deres urværker med fire cifre, en bindestreg, og så med 4 efterfølgende cifre, som så repræsenterer diverse "opdateringer" - lidt ligesom vi kender fra firmware- og diverse softwareopdatering. Det er dermed - med en lille smule indsigt - ret enkelt at bestemme et produktionsårti.

Andet ciffer er lig med produktionsåret i et givet årti: Helt ligetil, da januar er 1, februar 2 og så fremdeles. Oktober er O, November er N og December er D

De sidste fire cifre fortæller mig så, hvilket produktionsnummer i måneden uret har.

Jeg er med ovenstående oplysninger meget sikker på, at den datering jeg foretager, er meget præcis.

Hvordan schweizerne har skruet deres produktions- og dateringsapparat sammen er jeg ikke klar over, men det som Hannover her fremviser, det ville jeg betegne lidt som noget rod - men også lidt som en kuriositet Icon_e_wink
De venligste hilsner, John
Svar

Beskeder i denne tråd
Re: Slet ingen overraskede over 105.003 PRODUCERET marts 68?? - af Joepete_phpbb3_import15783 - 01-09-2009, 11:17 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)