16-08-2009, 03:33 PM
KlausM Skrev:Mange tak John.Nej jeg er ikke sikker der faktisk. Jeg har spurgt, men svaret var svævende og gik mest på at man ikke kan regne sikkert med årstallene, og som jeg forstår det, kan man godt ha kasser med -67 som er leveret i 66 faktisk - og som bekendt fra mit ur - leveret i oktober 68 - lidt noget rod, men sådan er det.
Som jeg læser dit input så var der altså ikke tale om nogen forfining af 321 værkerne fra Omega's side.
Ved du så hvorfor vi ser så mange cal. 321 Speedys fra netop '67? Dato'en i bagkassen må have været produktionstidspunkt for bagkassen eller er der også en historie her?
Mvh
Klaus
Mit gæt er at mange -67 er leveret i 66 og i alle fald helt sikkert i 68 - helt frem til de sluttede i Oktober 1968. De langt færre (jeg tror ærligt aldrig jeg selv har set et) -145.012-66. Jeg tror måske ikke de eksisterer, men ville være 105.012 som har andre pushere. Jeg tror altså det kan være sådan at 145.012 kasser blev lavet med -67 og visse kan være udleveret i 66 allerede, og langt flest i 67 og også i 1968.
Jeg kan tilføje, at jeg heller ikke selv har set billeder af en 145.012-68 - men det tror jeg MÅSKE findes. Nogen bud fra nogen på 145.012-66 og 145.012-68 - hvor kan der linkes til et billede?
145.016-68 som er med kaliber 861 findes jo med - 68 i alle fald
(Omega selv kalder den så for at forvirre endnu mere 145.0012)
Jeg har nu prøvet at trække på dem igen for at se om jeg kan få afklaret om de findes med -66/-68 og hvor mange af hver, hvis de har de oplysninger
Ellers, helt korrekt, ingen forfining gjort hos Omega da værket i deres øjne er udviklet som et Omega projekt sammen med Lemania og Omega satte alle specifikationer og anvendte så værkerne direkte.
Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)