14-08-2009, 12:32 PM
peter Skrev:Hej Baun
Du har helt ret i at jeg gik efter dit første regnestykke, at jeg brugte 300.000 kroner for en ny bil istedet for en brugt til den samme pris, og så er renten iøvrigt også lavere på en ny bil end en brugt, så med hensyn til banker låner de hellere penge ud til nye biler end brugte, og jeg vil gætte på at det er baseret på erfaringer, med at skulle sælge en bil de tager tilbage fra en der ikke kan betale hans afdrag, men dog bare et gæt, da jeg jo som bekendt ikke er så godt inde i bankverdenen, som du er, og med hensyn til FDM skrev de at det var billigere at eje en bil fra ny af i otte år, end at købe en fire år gammel bil og udskifte den efter fire år til en anden fire år gammel bil, altså når der var gået otte år var det billigst for ham der købte en ny bil, end ham der købte to brugte, såvidt jeg husker var det VW Polo som de brugte til deres test.![]()
MVH Peter
ingen tvivl om at skift så sjældent som muligst alt andet lige er billigst. Det er billigere at købe en 4 år gammel bil og køre 8 år i end at købe en ny (samme type og størrelse) og køre 8 år i den!
Og ja, det er ofte billigere at låne - og løbetiden kan blive længere, ved nyvognskøb end ved brugt, men principielt er forrentningen jo den samme. Det andet afhænger af køberebs/lånerens økonomi. Den principielle forrentning er ens!
vh Baun
Se min samling og profil
Constellation
Genéve
Seamaster
Øvrige Omegaer
Constellation
Genéve
Seamaster
Øvrige Omegaer

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)