13-08-2009, 05:52 PM
Ville meget gere se et DS i helt original kasse med original skive og visere og forkert motor - allerede på dette tidlige tidspunkt i det urs historie. Det kommer sikkert hen ad vejen som det jo gør med de fleste ure - selvom det normalt bare er forkert udskiftede skiver/visere/motor kalibre mere end et helt forkert motorfabrikat (ex ETA i Rolex) man bliver udsat for.
Den omvendte - med at strippe ex Day-just og sætte i en ny guldkasse, giver meget mere fornuft også.
Og ja - den Speedy vil jeg bestemt også mene er en helt troværdig 145.012 bygget af replacement dele. Man kan visse steder i østen se replacement sekundvisere, som jeg ikke tror er gammelt Omega lager - med den spidse bagside - men de ser helt troværdige ud
vh
Den omvendte - med at strippe ex Day-just og sætte i en ny guldkasse, giver meget mere fornuft også.
Og ja - den Speedy vil jeg bestemt også mene er en helt troværdig 145.012 bygget af replacement dele. Man kan visse steder i østen se replacement sekundvisere, som jeg ikke tror er gammelt Omega lager - med den spidse bagside - men de ser helt troværdige ud
vh
Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)