12-08-2009, 04:44 PM
Baun Skrev:Lige omkring 90.000 så det var ikke så mange km, men truslen om over 5 år og over 100.000 km kunne gi et ham mere (og lysten til ny bil) fik mig ud i dethannover_dk Skrev:Der er vist ingen der er uenige i at nye biler er dejlige og at det er en stor fornøjelse at købe og køre en helt ny bil. Det er skønt.
Jeg er helt enig i at det billigste er at købe 3 år gammel og køre den ud - specielt hvis man ikke løber ind i en Mandagsbil. Nye biler er dyrere - så mit ? gik mere på hvor kurven normalt lå, for hvornår det kunne betale sig at skifte når man helst vil ha ny. Mine biler smider noget med max 40% af deres pris på 5 år. Den forrige kostede 340 og buddet var 175 efter 5 år. Jeg fik så punket den op på 200 mod at købe en ny til 430 - så det var 40% tabt. Forhandleren, som jeg må erkende jo lever af at sælge bilersagde, at efter 5 år ville tabene få et ekstra nyk, for det var klart sværere at skyde en bil der er over 6 år af. Sales talk højst muligt
Fordelen ved at skifte er for mig, at de bliver lidt smartere at se på - også indvendigt - udstyr - aircondition - auto-gear forbedres, og så gik jeg vist fra 4 airbags til 8 eller 9 og fuld skrå sele også til det midterste bagsæde. Det kan godt være den nuværende får lov at hænge fast mere end 5 år, det tror jeg.
vh
Lyder fornuftigt, hvor mange km kørte du?
vh Baun
vh
Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)