12-08-2009, 02:12 PM
hannover_dk Skrev:Der er vist ingen der er uenige i at nye biler er dejlige og at det er en stor fornøjelse at købe og køre en helt ny bil. Det er skønt.
Jeg er helt enig i at det billigste er at købe 3 år gammel og køre den ud - specielt hvis man ikke løber ind i en Mandagsbil. Nye biler er dyrere - så mit ? gik mere på hvor kurven normalt lå, for hvornår det kunne betale sig at skifte når man helst vil ha ny. Mine biler smider noget med max 40% af deres pris på 5 år. Den forrige kostede 340 og buddet var 175 efter 5 år. Jeg fik så punket den op på 200 mod at købe en ny til 430 - så det var 40% tabt. Forhandleren, som jeg må erkende jo lever af at sælge bilersagde, at efter 5 år ville tabene få et ekstra nyk, for det var klart sværere at skyde en bil der er over 6 år af. Sales talk højst muligt
Fordelen ved at skifte er for mig, at de bliver lidt smartere at se på - også indvendigt - udstyr - aircondition - auto-gear forbedres, og så gik jeg vist fra 4 airbags til 8 eller 9 og fuld skrå sele også til det midterste bagsæde. Det kan godt være den nuværende får lov at hænge fast mere end 5 år, det tror jeg.
vh
Lyder fornuftigt, hvor mange km kørte du?
vh Baun
Se min samling og profil
Constellation
Genéve
Seamaster
Øvrige Omegaer
Constellation
Genéve
Seamaster
Øvrige Omegaer

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)