12-08-2009, 11:43 AM
Tio Malo Skrev:Og alligevel; jeg er også nødt til at give lidt Peter ret i ang. nye biler - dog uden at jeg selv gør kunsten efter: At eje en bil er en blanding af nogle meget faste økonomiske og tekniske faktorer og den rene metafysike, dvs. "at man har det godt med sin bil" og derved; - har man det super med sin ny bil og vil man betale for det, er den bare fino-fino !
Cheers - John
Der er vist ingen der er uenige i at nye biler er dejlige og at det er en stor fornøjelse at købe og køre en helt ny bil. Det er skønt.
Det er udelukkende udsagnet om at det også er billigere at købe ny bil med få års mellemrum. Eller for dan sagsskyld i det hele taget, jeg mener er forkert!
I øvrigt er jeg meget enig med dig John. En halvgammel bil - som fx. min kan købes til 90 K - den kan køre 5-10 år mere og det vil blive ret billigt for en bil i den størrelse. Billigere end jeg har kør de sidste 5 år. Afskrivning på 10-15 K om året og en nettoforrentning på under 5 K om året gør forskellen.
Ny bil i samme størrelse - mindst 350 K.... nettoforrentning på 15 - 20 K og afskrivning på mindst 50 K
vh Baun
Se min samling og profil
Constellation
Genéve
Seamaster
Øvrige Omegaer
Constellation
Genéve
Seamaster
Øvrige Omegaer

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)