BT: Historien om håndleddet - Urværker for kendere
Baun Skrev:Hvad der skaber trend idag? .... det ved vi om 10-20 år, men vi kan jo gætte på at rose guld til dress bliver en trend. Andre bud ?

vh Baun

Jeg giver dig delvist ret i dine betragtninger Baun, en trend er som oftest noget som opstår som en trend blandt de få... også kaldet firstmoverne, men som på et tidspunkt når masseforbrugeren og bliver vedvarende. På dette tidpunkt ville jeg ikke længere kalde produktet trendy, men måske at produktet er en del af en tendens (måske er dette bar et spørgsmål om formulering).

Dog synes jeg ikke at man først om 10-20 år kan sige hvad der er trendy nu. I markeds- og forbrugerundersøgelser (herunder trendforskning), plejer man at sige 2-3% af markedet er trendsettere (eller firstmovere). Deres forbrug, adfærd, medievaner etc. er hvad vi andre begynder at bruge om ca. 1,5-2 år frem i tiden... men det er selvfølgelig ikke alle trends som når til massemarkedet og bliver en tendens, enten pga. produktets pris, kortvarig levetid eller at produktet bliver indhentet af teknologien...

Anyway... (sikke dog en ramble), jeg tror absolut man allerede nu kan pege lidt i retningen af hvad der er trendy (skabende) og hvad der evt. kan gå hen og blive en mainstream tendens...
Martin Issing
Svar

Beskeder i denne tråd
Re: BT: Historien om håndleddet - Urværker for kendere - af jacob jensen - 03-08-2009, 10:40 AM
Re: BT: Historien om håndleddet - Urværker for kendere - af martinissing - 03-08-2009, 08:37 PM
Re: BT: Historien om håndleddet - Urværker for kendere - af jacob jensen - 03-08-2009, 09:22 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)