11-10-2012, 02:55 PM
Ja, Cartier kan vel betegnes som succesfulde med deres ure, selv om at deres start var baseret på smykker.
De havde dog allerede lanceret deres første dameur før 1900 tallet, og deres mest kendte linier (Santos og Tank) kom i henholdsvis 1911 og 1919
(Tank var på tegenbrættet i 1917, men kom først på markedet i 1919)
Deres ure hører vel også ind under "klassikere" som vi så tit taler om og med de innovationer de viser for tiden, er der IMHO ikke nogen tvivl om at de har succes på urfronten.
Jeg ved at de (blandt urtosser) har haft "stemplet" smykkeur, hvilket jeg selv også har omtalt dem som tidligere.
Men blandt "almindelige" mennesker er jeg sikker på at det en anden snak ?
Spørger du mig i dag, vil jeg klart sige at de har succes med urene, selv om at de startede med smykkerne.
Min smukke hustru har et Santos (herremodel guld/stål) som hun er er rigtig glad for.
Her sammen med mit tidligere Safari (Jeg savner et AP
)
De havde dog allerede lanceret deres første dameur før 1900 tallet, og deres mest kendte linier (Santos og Tank) kom i henholdsvis 1911 og 1919
(Tank var på tegenbrættet i 1917, men kom først på markedet i 1919)
Deres ure hører vel også ind under "klassikere" som vi så tit taler om og med de innovationer de viser for tiden, er der IMHO ikke nogen tvivl om at de har succes på urfronten.
Jeg ved at de (blandt urtosser) har haft "stemplet" smykkeur, hvilket jeg selv også har omtalt dem som tidligere.
Men blandt "almindelige" mennesker er jeg sikker på at det en anden snak ?
Spørger du mig i dag, vil jeg klart sige at de har succes med urene, selv om at de startede med smykkerne.
Min smukke hustru har et Santos (herremodel guld/stål) som hun er er rigtig glad for.
Her sammen med mit tidligere Safari (Jeg savner et AP
Mvh. KimT Tjek min Instagram ved at klikke her

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)