Hvad koster det at få et ur pudset op?
Hvis det er småridser du har, så kan du selv gøre meget, for at uret kommer til at se pænt ud igen.

Er det titanium, så er det ret enkelt: Køb en titanium refinishing pen og følg anvisningerne på pakken. Arbejd i retning med urets linier. Du kan også bruge en titanium refinishing pen på børstet stål - det kræver dog øvelse og tålmod.

Nedenstående fremgangsmåde anvender jeg ved blanke stål ure: (Behandl IKKE de satinerede overflader - så bliver de blanke)

1. Afmonter lænke eller rem.

2. Rengør uret med lunkent vand og en god blød børste.

3. Tør uret godt i en blød klud.

4. Påfør et fint polérmiddel, f.eks. Autosol, med en vatpind på hele den flade ridsen sidder på. "Polér" med vatpinde, og tør efter med en god blød klud. Kom ikke ud på satinerede overflader !

5. Brug Cape Cod klude til den sidste ridsefjernelse og for at få en blank overflade. Brug ikke Cape Cod på titanium !

6. Efterbehandl med stålrens, som du bruger til dit køleskab el. lign. Det "mætter" stålet, og gør det lettere at rengøre fremover, ligesom det også lægger sig i de sidste meget små ridser der måtte være.

7. Lad uret ligge, og tør efter med en god blød klud.

8. Nyd resultatet af dit arbejde Icon_e_biggrin

Andre kan sikkert fortælle dig en pris for at få det udført professionelt. Undskyld, hvis jeg tog din tråd lidt off topic - det kunne jo være, at du - ligesom jeg - har lyst til selv at hygge om dit ur Icon_e_wink Icon_e_smile
De venligste hilsner, John
Svar

Beskeder i denne tråd
Hvad koster det at få et ur pudset op? - af KK - 21-06-2009, 10:40 AM
Re: Hvad koster det at få et ur pudset op? - af Joepete_phpbb3_import15783 - 21-06-2009, 12:34 PM
Re: Hvad koster det at få et ur pudset op? - af jacob jensen - 22-06-2009, 12:33 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)