05-06-2009, 12:25 PM
bjorn_e58 Skrev:Jeg har faktisk god erfaring med Wayfinder (wayfinder.com)'s lille GPS dongle som via Bluetooth kører over mobiltelefonen. Hvis du vælger det, så husk at præ-downloaded de relevante kort-områder, der man ellers henter kort via 3G, og prisen på 3G i udlandet vil du helst ikke vide....Jeg har sat små pinde (søm uden hoved, ca 5 cm lang - fast på den opklappelige antenne på min Garmin Nuvi (den antene er da ellers en fjolleet klap-sag).
Og så har jeg iøvrigt monteret magneter i bilen, der købes i sæt sammen med små jern-plader (THansen) - det giver en meget bedre fastsættelse end sugekopperne, og man fjerner ethvert synligt spor i bilen af GPS og/eller Mobilos. Det håber jeg (måske lidt naivt) får eventuelle tyveknægte til at undlade at smadre ruden på min bil.
/Bjørn.
Så kan antenne med disse pinde - skubbes ind i ventilationsudgangen til venstre for mig, og laderstikket ligger skjult trukket der op også. På den måde tger det 4,8 sekunder at sætte den fast og til strøm, og den fjernes helt uden mindste mærke i bilen. Igen for at undgå en dum sugekop som kan få dumme mennesker til at slå ruden ind for at nappe navigatoren, som man jo altid har liggende i bilen, selv om man piller den ned
vh
Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)