Gode råd til en nybegynder...?
Hvis jeg skal give et godt råd til en "begynder" bliver det at købe et godt, brugt ur her i DK.

En god Seamaster, som er pæn og velholdt med box og papirer, burde kunne erhverves for ca 8 K.

Det er en god begyndelse. Prøv at lave lidt research - skal den være med blå skive - det mest tradiotionelle når vi taler moderne Seamaster eller sort som er ret populært pt.

Der er vist også et par forskellige lænker afh. af årgang mv.

Om uret er 8 år gammelt eller kun 2 - er ligegyldigt - det er standen som er afgørende.

Der er dog et prishop når/hvis man ønsker en med Co-axial værk. Mit prisestimat gælder en Seamaster med cal 1120, som stadig i mit hoved, er et super værk, som levet op til alle rimelige krav. Co-axial er selvfølgelige en anelse mere speciel og sofistikeret. Det der med service intevallerne derimod, tror jeg ikke bør betyde så meget. Mange 1120 går fint i 15 år mellem service.... indtil videre - måske endnu længere - det ved vi om 10 år!

Jeg skal da heller ikke undlade at henlede opmærksomheden på, at der er rigtig, rigtig mange muligheder for at købe et super Vintage Omega til priser fra 3 K og opefter. Her får det meget for pengene. Klassisk design, høj værkkvalitet og noget der oser af historie! Det er ure fra 50 - og 60'erne jeg tænker (og tænder) på.

Og vær ikke bange - det er ikke så farligt - du skal blot købe hos en almindelig anerkendt forhandler eller samler her på nettet.

Jeg ved ikke hvor du bor, men hvis du er intereseret i at se Vintage Omega er du meget velkommen i Nyborg. Jeg har mere end 50 smukke Omegaer i samlingen, så du kan få en ide om hvad der findes - og hvad du kan lide!

vh Baun
Svar

Beskeder i denne tråd
Gode råd til en nybegynder...? - af Manicks - 13-05-2009, 03:01 PM
Re: Gode råd til en nybegynder...? - af johnfyn - 13-05-2009, 03:55 PM
Re: Gode råd til en nybegynder...? - af Manicks - 14-05-2009, 08:56 AM
Re: Gode råd til en nybegynder...? - af johnfyn - 14-05-2009, 09:18 AM
Re: Gode råd til en nybegynder...? - af baun - 14-05-2009, 10:43 AM
Re: Gode råd til en nybegynder...? - af Manicks - 14-05-2009, 03:29 PM
Re: Gode råd til en nybegynder...? - af johnfyn - 14-05-2009, 03:56 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)