10-05-2009, 10:15 PM
Jacob Skrev:Fair nok, at jeg får på puklen.
Jeg er som bekendt en ensom, sur gammel mand, ...............
V.h.
Jacob d. ældre.
Tror du ikke, at du i stedet for at interessere dig så meget for de psykologiske mekanismer bag din (og vi andres) interesse, burde reflektere lidt mere over årsagen til, at du er en "ensom, sur gammel mand", som du hævder ? Hvis din adfærd overfor dine medmennesker er sammenlignelig med dine indlæg i denne (og andre af dine) tråd(e), så vil jeg mene, at det er selvforskyldt.
Hvis du brugte lidt energi på dette og justerede din adfærd overfor andre mennesker og måske fjernede noget af din arrogance og nedladenhed i forhold til folk, der ikke lige deler din interesse på en måde, som du kan godkende, så ville du måske ikke være dømt til at være ensom og sur resten af dine dage.................?
Dit emne i tråden er såmænd interessant nok - men for min part orker jeg ikke at bruge kræfter på at gå i dialog med et menneske, der i den grad mangler sans for, hvordan man skal opføre sig overfor andre mennesker.
Du behøver ikke, at betragte dette som et diskussionsoplæg, men mere som et velment råd - hvad du agter at gøre ved det (og ved dit liv) er mig så inderligt uvedkommende og uinteressant.
/Peter
"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)