22-04-2009, 08:31 AM
Citat:Og så kan vi jo altid diskutere, hvorvidt Klarlund er habil.... Det kan jo ende i ren protektionisme, hvis al import skal godkendes af dem.Det er protektionisme men endnu mere er det arrogance i stil af "hvis du laver / bygger om en Rolex eller en del af uret, forbryder du mod vores koncept og hvis vi kan straffe dig any ways, vi vil gøre det".
PVD belagt Daytona kan risikere at blive konfiskeret som fake... (det synes jeg næsten ville være fair, men mine æstetiske idiosynkrasier skal ikke luftes her lige nu...
Jo, det ser ud som om PK ikke er den samme som når "Brødrene Gebis" herskede der...
Hvad angår om at bedømme div. konfiskerede Rolex-genstandenes ægthed fra digitalfotos, kan jeg godt se det tynde i sagen men fra anden side; jeg tror at Rolex´ advokat får efter hver raid af Anti Piracy Taskforce i den Internationale Postcenter eller hos FedEx flere hundrede genstande, nogen skal finde ud af ang. ægthed. Klarlunds kapacitet - tør jeg at sige uden at vide noget som helst om dem - rækker ikke. De har sikkert ikke råd for en fastansat som kun studerer på toldens rov...
KlausM skrev tidligere at en AD behøver ikke at kunne genkende 30 - 40 år gamle stumper men skal være i sin esse med nyere kram. Det er netop det, den her drejer sig om: Lady Date og Datejust har en bestemt slags snap on skive (uden pind), som faktiskt skal produceres så nøjaktigt at kunne bruges, at jeg har indtil videre ikke set kopier af dem. Denne type af skive har sine rødder på 50´ene i 1130 caliber, siden 1160, 1161, 2035 og nu i 2135. Dvs. vi taler ikke om noget gammelt eksotisk ragelse ingen kan huske mere, men skiver, Rolex bruger den dag idag (uups... har faktiskt ikke engang tjeck om skiverne for de helt dukfriske modeller, men det er jo også lige meget; den her type blev brugt op til primo 2000 tallet, mindst)
Rigtigt go´ dag for alle
John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !
)
(*Jolly Roger, ikke IS !

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)