Speedmaster ref. 105.012, coffee time!
Næsten enig med Hannover...
skiven og hænderne ser rimmelig fin og jævn patineret ud...og ja, synes også der mgl. et lille stykke lume i minutviseren, hvilket s'følgelig trækker ned.
For mig er det et stort plus at det er en relativ tidlig 105.012, med T markeringerne trukket længere ind mod midten, end f.eks. en sen 105.012-65/66'er. Går også udfra at der er "knæk" på bagkassen?
Men ja, standen på kassen og bagkassen er også rimmelig afgørende (og service på værket?!). Den skal være over gns. for at hente prisen. Og så skal krone og trykknapper helst være de oprindelige. Kan jeg ikke se udfra billederne, men trykknapperne ser korrekte ud.
Lynetten er original (lad være med at sætte den nye på!), men jo meget slidt - for slidt...
Det med den brune farve på skiven er for mig overvurderet (og her ikke brun nok tror jeg), men ift. et salg (internationalt vel og mærke) kan det sagtnes være et stort plus... og jeg mener ikke at 25tkr. er helt urealistisk....kunne også være mere, hvis der var en bedre lynette på......men den pris bliver svær at hente i Danmark.
Hvis jeg skulle købe den, og bagkassen var iorden + oprindelige krone, ville jeg max. gi' omkring de 20tkr. - et par tusinde mere hvis lynetten havde været bedre... men det er bare mig;-)

Og så var det jo den som Armstrong havde med til månen (ikke på, men med;-) - jo også et plus..

Dejligt ur Speedy!

/Kim
Svar

Beskeder i denne tråd
Re: Speedmaster ref. 105.012, coffee time! - af kox - 08-01-2012, 12:10 AM

Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)