04-04-2009, 09:46 PM
Morgan Jones Skrev:Caisse de pensions complémentaire de ROLEX SA et de sociétés affiliées in Genève, Foundation, +++, CH-660.0.394.976-4Det er jo ikke så unaturligt at et stort selskab har fordelt sine aktiviteter som her på forskellige selskaber, og det er for mig ingen hindring i en overtagelse. Det løses let hvis man er enig med hovedselskabet. En del følger med helt automatisk - andre kan kræve lidt mere. Ex de fire første jeg lod stå på listen i quote er jo pensions/social fonde som sikkert af skattemæssige og beskyttelsesmæssige årsager ligger alene. De kan enten følge med eller gøre en eventuel overtagelse endnu lettere, når ex pensionsforpligtelser ligger i adskilte allerede omkostningsklare selskaber.
Caisse de pensions paritaire de ROLEX SA et de sociétés affiliées in Genève, Foundation, +++, CH-660.0.047.974-5
Fondation de prévoyance complémentaire en faveur des membres de la Direction de Rolex SA et de sociétés affiliées in Genève, Foundation, +++, CH-660.5.613.008-1
Fondation des oeuvres sociales et de secours des sociétés du groupe Rolex, Genève in Genève, Foundation, +++, CH-660.0.036.942-9
Mvh Morgan
Jeg har brugt megen af min tid med overtagelse af internationale selskaber til en svensk koncern, og den slags konstruktioner er ofte netop lavet for at gøre en overtagelse, helt eller delsvis, lettere.
Jeg tror stadigt ikke Rolex sælges, jeg er enig med Morgan i at fondaten går imod det og så ser jeg som tidl. heller ikke den store synergigevinst i netop dette tilfælde. Man vil ikke bare få fordele ved ex. at slå produktioner eller forhandlernet sammen i det her tilfælde synes jeg.
vh
Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)