03-04-2009, 07:07 PM
Morgan Jones Skrev:Enig at de ikke (i alle fald ikke uden en masse forviklinger) kan sælge, sådan er det med den type fonds, men der eksempler på smarte måder alligevel at sælge DELE ud efter fondsbest. beslutninger som så kan juridisk forkastes eller ikke, men det kræver der er en part der vil risikere at ofre penge på at stille spørgsmål ved fondsforvaltningens handlinger. Det kan sagtens tænkes at der er nogen der vil det. I alle fald tvivler jeg på de kan forhindres at putte penge i dumme menneskers fonde så længe det er ren investering af overskud, men jeg kan ikke fondatet nok til at vide det, kun fra læsning af dele over nettet.peter Skrev:Hej Morgan
Så er du altså helt sikker på at det ikke passer, at de har investeret i Madoffs fond.
MVH Peter
Dunno. Men selv deres egen fondskonstruktion (selvejende, velgørende) er ikke bygget til at de kan sælges. Den kan tvangsopløses af staten hvis den er illikvid, og aktiverne kan sælges til højestbydende, men den kan ikke oplæse sig selv. Det er hele pointen med Hans Wilsdorfs arv.
M
Der kan nemt være store virksomheder med i ex Madoff tab som investering af "overskudslikviditet", men jeg tvivler på en driftig virksomhed har deres eksistens pantsat sådan et sted, de investerer til største delen i egen vækst.
vh
Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)