19-02-2009, 11:45 PM
Lasse Skrev:Skægt, var forbi Krognos forleden. Under snakken kommer vi ind på vandtæthed, og hvad et ur skal kunne klare (ud fra dens reele opgivelse). Jørgen sagde klokke klart. Er et ur bare opgivet til 3atm, altså 30m, så SKAL det kunne klare det tryk.Det tror jeg afgjort også normalt, men jeg ville ikke udsætte den for det, slet ikke hvis det var nogle år siden sidste tryktest
Alt andet er falsk varebetegnelse. Om det så er urproducenterne der ikke leverer det de skal er en anden snak.
Kan i øvrigt fortælle min vens GMT var et smut i et LANG bad, UDEN kronen skruet ind. Uret røg lige til tjek hos klarlund dagen efter, der var intet at se.
Er ret sikker på et gmt nemt klarer 100m.og sikkert også det dobbelte.
/ L
Jeg er enig med Jørgen i at det noget møj at de tal urfabrikkerne sætter på er dårlige som vejledning. Du vil kunne søge på ATM og givet finde masser af tråde om emnet
Husk lige at 3 ATM opnår man ret nemt lige under overfladen Når du eks svømmer, og måske svømmer til eller bevæger armen hårdt under vandet - trækker du kanske mange kg, og dermed kan du øge vandtrykket ved ex kronen betydeligt. Du kan altså sagtens klinisk teste til 3 ATM uden at det kan holde til det når der er kraftig bevægelse - og det risikerer du at en del urmærker vil fastholde - Jeg synes som de fleste, at det kan lyde så selvklart at et ur med betegnelsen 30 ATM aom max har været i svømmehallen skulle tåle det og at fabrikken så altid skulle dække skade inden for garantien, men helt sådan er det ikke
vh
vh
Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)