"Man skal aldrig gå tilbage til en fuser"
Der er vel ikke meget at sige til, at jo mere penge man har til rådighed, jo mere lækkeri er der at vælge imellem. Når det så er sagt, så kender jeg mange som har en "brændende" kærlighed til et bestemt ur og bærer dette ur gennem tykt og tyndt livet igennem, også selv om de har andre horologisk kønnere og dyrere ure. Disse ure har gjort lykken for ejeren, og jeg tror ikke et sekund på at blot fordi du smider mere penge i puljen at du nødvendigvis bliver gladere for uret, hvis uret i sidste ende så at sige er valgt for dig af andre. Du har haft mange, rigtigt mange ure gennem samlingen, men som jeg fornemmer det er der ikke mange som har kunne gøre det for dig. Måske med undtagelse af Breitling, som jeg efter at have læst mange af dine indlæg, har fået den klare opfattelse at du har en forkærlighed for. Dog er det som om du "skammer" dig over dem. Hvorfor nu det?? Af alle de "klodser" du har haft i boksen er dine Breitlingure klart de mest selvstændige og definerbare i design. Personligt synes jeg at de er mere markante og stilsikre end det IWC du havde. Men du løb jo nærmest ind i et stormvejr af uforståenhed da du havde solgt det, jeg havde gjort nøjagtig som du. IWC er et kvalitetsur ingen tvivl derom, men når det så er sagt, så synes jeg ikke det hverken var nyskabende, selvstændigt eller for så vidt kønt i designet. Savnede dog at du dengang meldte lidt klarere ud, hvorfor du handlede som du gjorde. Hvorfor sagde du ikke: " Jeg synes at mine Breitlingure er kønnere, federe og siger mig noget, anerkender at IWC´en var af fantastisk kvalitet, men det tændte bare aldrig noget i mig!!". Som den mest søgende jeg endnu har set på forumet, så synes jeg at der mangler lidt standhaftighed i din tilgang til urene. Begreber som "value for money", specifikke mål i mm, så de passer i "samlingen", idet hele taget fikseringen på eksempelvis klasser, - divers i dit tilfælde, "har jeg nu en samling???" o.a. har været alt for prægende i dine valg. Og mange af disse begrænsniger synes afledt af hvad andre mener og tror. Synes at du nævnte noget om gennemsnitligt tab på din indkøbspolitik: ind ad døren - fotosession - ud af døren igen, så hvor meget value for money er vel tvivlsomt. Er du i det hele taget sikker på at divere nødvendigvis er den eneste hylde for dig? Er du sikker på at størrelsen egentlig er så afgørende for dig, som du har gået og bildt dig ind? Er du sikker på at din higen efter at beundre 6-8 ure på engang ikke har frarøvet eller sløret glæden ved det enkelte ur??
Synes det er på tide at du rusker lidt op i dig selv og siger følgende: "det rager mig en høstblomst hvad andre mener og tror, jeg følger mit eget hjerte og køber uret jeg selv vil have"
Svar

Beskeder i denne tråd
"Man skal aldrig gå tilbage til en fuser" - af Tukjær - 17-02-2009, 08:44 PM
Re: "Man skal aldrig gå tilbage til en fuser" - af jacob jensen - 17-02-2009, 09:39 PM
Re: "Man skal aldrig gå tilbage til en fuser" - af Tukjær - 17-02-2009, 11:06 PM
Re: "Man skal aldrig gå tilbage til en fuser" - af Tukjær - 17-02-2009, 11:11 PM
Re: "Man skal aldrig gå tilbage til en fuser" - af jacob jensen - 18-02-2009, 12:08 PM
Re: "Man skal aldrig gå tilbage til en fuser" - af makita - 18-02-2009, 12:58 PM
Re: "Man skal aldrig gå tilbage til en fuser" - af jacob jensen - 18-02-2009, 01:25 PM
Re: "Man skal aldrig gå tilbage til en fuser" - af jacob jensen - 18-02-2009, 05:51 PM
Re: "Man skal aldrig gå tilbage til en fuser" - af jacob jensen - 18-02-2009, 06:19 PM
Re: "Man skal aldrig gå tilbage til en fuser" - af Tukjær - 18-02-2009, 08:38 PM
Re: "Man skal aldrig gå tilbage til en fuser" - af Tukjær - 19-02-2009, 09:46 AM
Re: "Man skal aldrig gå tilbage til en fuser" - af Tukjær - 19-02-2009, 09:59 AM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)