11-09-2012, 08:06 PM
Stensbjerg Skrev:I handler altså hvor i mener prisen er rigtigt hvilke er hvis jeg forstod jer rigtig der hvor den er billigst,Nu snakker du både pris og service - de to ting er jo helt forskellige. Nu ved jeg ikke hvem indlægget er rettet til, men jeg kommenterer lige.
og er så ellers ligeglad med hvor ringe servicen er på stedet.
Men når man skal handle et ur så er det med et fælt at være pris bevidst og
prøve at gå efter den bedste mulige pris og ja måske ligefrem spørge ind til en evt rabat,
for mig virker dette en smule dobbelt moralsk,sorry to say.
Søren jeg tror du lige skal læse det jeg skrev med hvordan man skal server en evt forspørgelse om rabat,
der findes masse af tilfælde som er helt ved siden af som det du nævner men jeg har på intet tidspunkt forsvaret disse tilfælde,
Som Kim er inde på er der flere ting der spiller ind værdien på varen blandt andet.
Men at stiltiende accepter ringere service og klart mindre rabatter og at nogen har penge som er mere værd end andres
mener jeg er helt hen i vejret hvorfor skulle man bukke nakken på den måde
Mht. mit eksempel med Netto kontra Føtex, var det et eksempel på at jeg synes servicen er bedre i Føtex, men handler i Netto fordi det er billigere. Et eksempel på at kunder ikke er særligt royale. Men nu er det én ting at tilbyde en tjenesteydelse, som jeg synes at et daglighus er, kontra sælge luksus. Når vi snakker køb i den lavere ende, er folk præcis lige så loyale i special butikker, som i Føtex/Netto eksemplet.
Jeg vil altid handle samme sted ved f.eks. ure og smykker. Først og fremmest fordi jeg i de omgivelser føler mig tryg, kender personalet, og samtidig også opbygger en vis mængde mht. køb, som senere vil kunne gavne mig.