02-02-2009, 05:17 PM
makita Skrev:Dressure er egentlig armbåndurenes videreudvikling af lommeurenes fräckure. Almindelige lommeure dengang havde som regel hvid emaljeskive og var pænt store, tykke og tunge at se på. Fräckure var væsentligt mindre og slankere med bl.a. snap-on skive og ny teknologi som gjorde værkerne en hel del slankere. guillocheret skive, guldskive og naturligvis også den klassiske hvide. Hvid har det med at gå godt sammen med skjorte. Hvad man er til er jo en personlig sag, men generelt er hvid/lys vel den mest neutrale/afdæmpede, men man bør heller ikke glemme at et dressur jo egentlig er en smykkegenstand som understreger helheden i ens fremtoning, så et dress med diamantkrans og glimmer på ville se helt malplaceret ud på en sky og indadvendt personlighed. Jeg har dog valgt ikke at stemme da jeg savner muligheden: "skivefarven definerer ikke et dresswatch". Dette er jo lidt som valgundersøgelser som kan vise lige hvad man ønsker blot man formulerer spørgsmålene accordingly
Jamen, du har så ret. Jeg syntes at det er en meget fin gennemgang.
Jeg skulle måske have formuleret det som: Hvis du/I skulle købe et dress ur - skulle det så være lyst eller mørkt.
Udgangspunktet er ET dress ur - ikke flere. Altså skulle man vælge den farve man SELV syntes var mest anvendelig.
Mht. "skivefarven definerer ikke et dresswatch" så kunne man blive ved, skal et dress ur så være 34, 36, 38mm eller en helt anden størrelse. Derfor gjorde jeg det kort
Med venlig hilsen
Henrik Graae Visse
Mine ure er til låns, indtil en anden skal overtage dem!
Henrik Graae Visse
Mine ure er til låns, indtil en anden skal overtage dem!

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)