01-02-2009, 08:26 PM
makita Skrev:hej Hannover har du kigget på longines værket som jeg linkede til? Ligner det til forveksling dit? Har sælgeren forsøgt at optrække det direkte på optrækshjulet med en nøgle og konstateret at det kunne man godt? Hvad tror du der sker hvis du gør det samme?Yes da, vist har jeg kigget, det er derfor jeg skriver at mit i høj grad ligner. Jeg tror - hvis jeg havde en så lille nøgle og den fik fat (som sagt ikke så mange mm den aksel stikker op og jeg kan se ned til hvor den slutter, den øverste bro blokerer ikke) - så kunne jeg trække det op der
Personligt tror jeg at dit og hans værk stammer fra en tid, hvor man gik fra nøgleoptrukket til kroneoptrukket. Man modificerede så at sige værket til at kunne optrækkes fra kronen og forsøgte at "skjule" at værket oprindeligt var nøgleoptrukket, men det er blot et personligt bud.
Det jeg ikke kunne afgøre helt med longines uret var om det faktisk altid kun skulle trækkes op med nøgle - da akslen var knækket kune han måske ikke teste det - men jeg kan sagtens købe dit bud med overgangen.
vh John
Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)