URMAGERE - FORSTANDIGE MELD IND TAK
"Greetings!" UP FOR BIDS, IS A 18 SIZE (Cal# L 20B) POCKET WATCH HUNTING MOVEMENT. SERIAL No. 190,923, DATES THIS

MOVEMENT TO THE "1870's." THE 15 JEWEL NICKEL MOVEMENT IS FAIRLY CLEAN AND RUNNING... BUT POSSIBLE STAFF ISSUES!

THE MALE WINDING STEM HAS BEEN BROKEN OFF! YOU CAN STILL TURN AT THE STEM WITH A KEY & BY PULLING THE LEVER, THE

HOUR HAND WILL MOVE! YOU CAN ALSO WIND MOVEMENT AT THE SPRING BARREL WITH A KEY! THE MOVEMENT LOOKS COM-

PLETE EXCEPT FOR THE MINUTE HAND! THE DIAL IS ALSO VERY NICE! SELLING "AS IS"... FOR PARTS! I AM STARTING THE BIDDING

AT $40.00 FOR THIS VERY HARD TO FIND LONGINES MOVEMENT! *PAYMENT MUST BE RECEIVED WITHIN "5 DAYS" OF AUCTIONS

ENDING... "NO EXCEPTIONS!" THANK YOU FOR STOPPING BY... & "BEST OF LUCK!" *Please check out our other pocket watch listings!"

Til Lars og Runess. Når man i en tråd kommenterer andres svar er det generelt en god egenskab at gøre sig den umage, at læse eller i det mindste gennemse de henvisninger der ligger til grundlag for de vurderinger eller betragtninger en tredjepart (jeg) fremfører. Jeg foreslår funktion udfra tekstmateriale fra link, der tydeligt understreger funktionen.(for at sikre mig at i læser dette har jeg markeret med kursiv!!)

[url]"http://cgi.ebay.com/EARLY-18s-LONGINES-MOVEMENT-Ca-1870s-RUNS-L-K_W0QQitemZ180323379037QQcmdZViewItemQQptZPocket_Watches?hash=item180323379037&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=66%3A2%7C65%3A1%7C39%3A1%7C240%3A1318" onclick="window.open(this.href);return false;">http://cgi.ebay.com/EARLY-18s-LONGINES- ... 240%3A1318[/url]" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Jeg har ikke mulighed for fysiskt at kontrollere tekstens sandhed, men ser ingen grund til at tro at teksten ikke skulle passe!! Med hensyn til Runess fine illustration af hvordan man placerer fingeren på optrækshjulet og langsomt lader fjederen spænde ud, jeps rune den traditionelle måde og også mulige måde at gøre det på. Men jeg har et værk (ikke illustreret i tråden), hvor dette ikke er muligt (såvidt jeg lige kunne blive klog på). Broen dækker adgangen, og når man fjerner broen, fjerner man samtidig hjulet, hvorpå illustrationen påviser at man placerer fingeren. Til gengæld findes der en skrue (ser ud som en ganske almindelig værkskrue), hvor der er markeret en pil ved siden af på broen, der markerer hvilken vej skruen skal skrues. Eneste mulige funktion jeg umiddelbart kunne tillægge denne skrue, ved at fjerne broen og nærstudere mekanismen, var at den var til at nedlade fjederen(afspænde fjederen eller hvad det nu også hedder på dansk fagsprog).

Angående det værk Hannover har i sin tråd og det jeg henviser til i linket, så er der såvidt jeg kan se(medmindre jeg kraftigt trænger til briller) monteret en ekstra bro ovenpå broen, og blev den fjernet ville jeg ligesom foreslå at at akslen stak lige højt op som på et tradionelt nøgleoptrukket værk.
Svar

Beskeder i denne tråd
Re: URMAGERE - FORSTANDIGE MELD IND TAK - af Lars - 01-02-2009, 11:49 AM
Re: URMAGERE - FORSTANDIGE MELD IND TAK - af makita - 01-02-2009, 07:54 PM
Re: URMAGERE - FORSTANDIGE MELD IND TAK - af Lars - 01-02-2009, 08:39 PM
Re: URMAGERE - FORSTANDIGE MELD IND TAK - af Lars - 01-02-2009, 08:45 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)