30-01-2009, 01:49 PM
Baun Skrev:Gik der ikke en på Lauritz i denne uge dor ca 10 K-- sikkert redail og muligvis også med skader på værk, men i eose guld....Jeg er helt enig i den ansættelse Baun - problemet skal kun kunne ligge i at 33.3 givet er mindre almindelig end 27 ch (også to subdials) som jo danner basis for 27 ch 12 som har tre subdials og så videre over i 321.
jeg mener at 10 - 20 K er ptisen meget afh af stand - og mere i guld!
Den jeg har i stål med cal 321 vurderer jeg omkring 15 K (ikke til salg), men de er så sjældent udbudt at det er lidt svært.
vh Baun
Jeg ved ikke hvor meget det løfter prisen at 33.3 er klart sjældnere og tilbage fra ca 1933 i sin udvikling, anvendt i 37 og 38 bare af Omega. Jeg ville tro den var dyrere end 27 ch - men også at den er svær at finde i flot stand uden re-dial. Jeg kan ikke umiddelbart finde priser - mon ikke der har været noget på Antiquorum?
Jeg vile nok gå efter dem vi kender prisen lidt bedre på. 27 CH (eller CHRO som den også hedder) Loncar - hvis det er 2 subdials - eller 27 CH 12 H hvis det skal være 3 subdials og fra før midten af 40'erene - og ellers 321 som Bauns flotte eksempel i Seamaster. Den ser dog naturligvis, som den er, mere moderne ud, end de gamle fra 1937-38 eller 1939-45
Kommer du tilbage til 37-38 hvor du så jeg skrev to referencer - så er den ene typisk nok en monopusher. Det med to trykknapper er noget moderne noget helt generelt - fra sidst i 30erne. fra 1037 og tilbage kan man regne med de næsten altid er mono-pusher - i alle mærker
Her er sådan en - hvor jeg desværre må erkende skiven er for patineret i dag. Rent kobber er den del der ser kobberfarvet ud, og den patinerer mystisk - men systemet med monopusher kører fint nok

vh
vh
Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)