29-01-2009, 07:28 PM
Tio Malo Skrev:Far samlede ikke ure og begrebet "vintageur" var ikke opfundet endu på 1950´ene, men han havde en del Zeniths og Omegas. Dvs., jeg blev født miljøskadet.
Mit første "rigtige" ur var en Omega med manuelt urværk og med sub sec´s og den fik jeg når jeg begyndte i folkeskolen.
For barmitzvah (noget konfirmationsaktigt bland jøder) i 1967 fik jeg fra min farfar hans Rolex Datejust fra medio 50´ene. Den har jeg stadigvæg. Farfar samlede ikke hellere ure men kunne godt lide at have nogle kvalitetsklokker.
I 1972 købte jeg min første egen Rolex, en 5512 fra AD´en på Kalverstraat i Amsterdam. Og det ur har jeg ligeledes stadigvæg - med papirer og hele Schweinerei.
Selve urtosseri er nok startet her først i primo 80´ene - trofast for familietraditionen; ikke nogen ursamling, men en solid håndfuld ure jeg godt kan lide (derfor, Baun, er jeg ikke interesseret at "vise" dem frem; de er jo ikke "ursamling", kun mine ejendele, jeg dog har en stor interesse for).
Cheers - John
God historie, man må sige at interessen ligger i generne på dig.
(derfor, Baun, er jeg ikke interesseret at "vise" dem frem; de er jo ikke "ursamling", kun mine ejendele, jeg dog har en stor interesse for)
Men det kunne nu alligevel være overordentlig spændende at se billeder af den 5512, nu vi har fået historien

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)