29-01-2009, 06:49 PM
Far samlede ikke ure og begrebet "vintageur" var ikke opfundet endu på 1950´ene, men han havde en del Zeniths og Omegas. Dvs., jeg blev født miljøskadet.
Mit første "rigtige" ur var en Omega med manuelt urværk og med sub sec´s og den fik jeg når jeg begyndte i folkeskolen.
For barmitzvah (noget konfirmationsaktigt bland jøder
) i 1967 fik jeg fra min farfar hans Rolex Datejust fra medio 50´ene. Den har jeg stadigvæg. Farfar samlede ikke hellere ure men kunne godt lide at have nogle kvalitetsklokker.
I 1972 købte jeg min første egen Rolex, en 5512 fra AD´en på Kalverstraat i Amsterdam. Og det ur har jeg ligeledes stadigvæg - med papirer og hele Schweinerei.
Selve urtosseri er nok startet her først i primo 80´ene - trofast for familietraditionen; ikke nogen ursamling, men en solid håndfuld ure jeg godt kan lide (derfor, Baun, er jeg ikke interesseret at "vise" dem frem; de er jo ikke "ursamling", kun mine ejendele, jeg dog har en stor interesse for).
Cheers - John
Mit første "rigtige" ur var en Omega med manuelt urværk og med sub sec´s og den fik jeg når jeg begyndte i folkeskolen.
For barmitzvah (noget konfirmationsaktigt bland jøder
I 1972 købte jeg min første egen Rolex, en 5512 fra AD´en på Kalverstraat i Amsterdam. Og det ur har jeg ligeledes stadigvæg - med papirer og hele Schweinerei.
Selve urtosseri er nok startet her først i primo 80´ene - trofast for familietraditionen; ikke nogen ursamling, men en solid håndfuld ure jeg godt kan lide (derfor, Baun, er jeg ikke interesseret at "vise" dem frem; de er jo ikke "ursamling", kun mine ejendele, jeg dog har en stor interesse for).
Cheers - John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !
)
(*Jolly Roger, ikke IS !

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)