16-01-2009, 05:45 PM
Baun Skrev:øhhh hvordan? Værdi iforhold til pris eller prestige og image eller kvaliteten på to ure til ens pris eller.Det er sådan en lettere uproduktiv diskution hvor der ofte sammenlignes lidt æbler og pærer.
Man kan vist ikke bare sige at Omega er bedre end Breitling eller omvendt, man bliver vist nødt til at sige hvad man vurderer.
Det er klart at et Sub til 30 K er "mere" end en Seamaster til 18 K - om ikke på andet så på Image og prestige.
Det er vel lige så klart at Omega er bedre end Rolex hvis man vurderer Value for Money. Altså man får mere ur (ikke prestige og image) for 30 K, hvis man køber Omega end hvis man køber Rolex.
Man kan fx få en Omega BA med et ganske lækker Chronografværk for de 30 K et alm. sub koster!
vh baun
Omegas videre udvikling af 2892 kommer jo helt oprindeligt fra Eterna 14xx og jeg har mange fra 60erne (som watchfreak jo ved
Hvorfor det absolut skal sammenlignes med Rolex ved jeg ikke helt.
Rolex er da helt uden tvivl super solidt og velbygget no doubt - og dyrt - måske. I value for money er Omega nok over - men så igen - der vinder nok helt tredie mærker måske
At Daytona er smukt som værk - også helt 100% klart. Og solidere end el primero, som det jo har lidt elementer fra stadigt, no doubt. Rolex filosofi er jo ikke det sofistikerede horologi, men godt og holdbart. Her er det tilmed smukt.
At sammenligne værker med forskelige beat er i sig selv svært - og bliver det så med forskellige funktioner bliver et endnu sværere.
Jeg forstår man må ha et reference punkt - men det giver kun fuld mening for helt sammenlignelige produkter - og så må pris ofte med for at gi fornuft
Omega 861 er bedre end 321 - den er billigere at reparere - tjo alt kan argumenteres for den som vil, og det vil være korrekt stadigt - ligesom de modsatte argument kan være korrekt.
(jeg skal nok prøve at holde mig ude af tråden)
vh
Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)