12-01-2009, 03:33 PM
Joepete Skrev:Hvad er "lige" i lige flot ? Bestemmer du, jeg eller en eller anden ovenfra, om dit er "bedre" eller mere "lige" end mit ?
Næ, det tror jeg ikke ! Du kan give dit besyv med, men at tro, at alle skal synes som du, det bliver smagsdommeri. Det har selv vores liberale statsminister forsøgt at gøre op med - uden det dog helt er lykkedes, da han selv har sat noget andet i stedt![]()
På den anden side, så ER alt jo ikke lige godt ... Så heldigvis har vi da nogle til at gøre os klogere på forskellige anliggender - smagsdommerne, eksperterne, eller hvad I vil kalde dem. Dem kan vi da ikke undvære![]()
I bund og grund, så handler tingene om erfaringer, for mig. Dem kan jeg kun gøre mig selv, gennem det at handle og agere. Dog kan jeg også lære af andres erfaringer - men overtage disse erfaringer direkte, det kan et menneske med følelser og sjæl altså ikke.
Se det synes jeg er en super vinkel!
Hvis man nu tager et udsagn: "Jeg kan kun finde ure til over 15 K der intereser mig" - ja så har det en begrænset værdi for læseren!
Hvis man derimod siger: "Jeg er mest intereseret i ure der har en rimelig høj kvalitet i kassen - og ikke mindst, hvor der også er gjort lidt mere ud af værket end bare et standard ETA værk. Det skal også gerne være et mærke, som er almindelig anerkendt for at lave luksusure. Dette betyder selvfølgelig at jeg må regne med at uret også koster lidt - også selvom jeg kan akceptere at det er brugt. Da uret også gerne skal have en vis størelse - over 42 mm og være dykker eller tool, betyder det at under ca 15 K har det været svært at finde noget som rigtigt intereserer mig!
Så er det noget mere berigende at forholde sig til som læser - og forum handler vel om at dele viden.
Man kan så som læser måske spørge om ikke et Omega Speedmaster Prof. kunne leve op til disse krav - og dermed have startet en kvalificeret debat.
Svaret kunne så være at - nej jeg er også mest til automatiske ure - og de Automatiske Spedmastere til 8-13 K værkmæssigt, typisk ikke kan leve op til mine krav til "lidt bedre værk" altså, at et finicheret ETA ikke er "nok" - der skal lidt mere til osv.
Se så synes jeg vi snakker om ure og ikke om penge! Altså hvorfor må jeg give lidt mere - hvad er det jeg vil have for kronerne osv.
vh Baun
Se min samling og profil
Constellation
Genéve
Seamaster
Øvrige Omegaer
Constellation
Genéve
Seamaster
Øvrige Omegaer

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)