11-01-2009, 01:55 PM
jacob jensen Skrev:Når man er på dette forum skal man da kunne tåle at der bliver stilletJeg oplever heller ikke Jante så voldsomt her, og det er hele idéen herinde at man skal kunne stile spørgsmålstegn ved andres samlinger.
spørgsmåltegn ved ens ure og måden man angriber sin urinteresse på,
det er da med til at flytte en
Hvorfor samle 3000 kroners ure som ligger i kvicklys montre og som alle kan købe i den lokale "Kirkeby ure" henne om hjørnet til 2.500 kr stykket, har været en af min sager - med f.eks Tukjær.
Det har intet med snobberi at gøre, men er blot en opfattelse fra MIG om at en ursamling ikke er noget som alle bare kan tage 15.000 kr, og købe 6 ure nede i montren i Kvickly, og blive GLAD for på sigt.
Den skal have langt mere formål.
(at urene så i mine øjne også gerne må være lidt specielle og kræve lidt jagt at finde er en helt anden sag)
Det har ikke med pris at gøre, men med retning. Don Ws samling Gshock er vel typiske for det som er en ægte samling, uden den skal koste hele kassen.
Certina eller Seiko (for mig helst fra før 1975) ligeså, uanset pris.
Har man samlet lidt tid, så kommer interessen så bare ofte til at koste mere, hvis man vil have Rolex, JLC eller Patek med i kurven, men det er ikke snobberi.
Nye ustemplede frimærker fra 1990 og frem i komplet stand er givet en samling, men fanger ikke interessen som stemplede komplet fra 1904 til 1906. Ikke snobberi eller jantelov, men samlingens natur synes jeg
Alle kan have lov at elske deres "samling" også mit rod, men alle må tage de kommentarer det giver herinde. Jeg gentager, at udtrykket der tit forekommer her som svar på en nyt køb "fed klokke" givet er venlig og velkommen, men den bringer ikke meget nyt lys ind i forummet.
vh
Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)