09-01-2009, 11:20 AM
Blot fordi noget er sjældent gør det ikke nødvendigvis samleværdigt eller eftertragtet. Fortis er ikke et decideret samler mærke og Lemania 5100 er rent horologisk ikke nogen skønhed som værksamlere i fremtiden vil flokkes om. Her er de gl. Lemania 23xx og Venus i Breitling jo i en helt anden kaliber. Så umiddelbart er oddsne for at uret stiger markant i værdi ret begrænset.
Ville du selv give mange penge pt. for et 30 år gl. Fortis i mint condition? Det ville næppe trække de store overskrifter desværre. Der er simpelthen for få der efterspørger det.
Men det kan da være vi tager fejl. Jeg ville bruge uret fordigtigt hvis jeg var dig og så eller bare nyde det. Så måtte tiden vise om det bliver mere eftertragtet.
/Mads
Ville du selv give mange penge pt. for et 30 år gl. Fortis i mint condition? Det ville næppe trække de store overskrifter desværre. Der er simpelthen for få der efterspørger det.
Men det kan da være vi tager fejl. Jeg ville bruge uret fordigtigt hvis jeg var dig og så eller bare nyde det. Så måtte tiden vise om det bliver mere eftertragtet.
/Mads

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)