08-01-2009, 10:15 PM
Jeg tvivler lidt på at det bliver den store forretning. Lemania 5100 er ikke nogen skønhed, med en ret kraftig brug af plastdele - som der sikkert kan argumenteres positivt for vedt. f.eks fleksibilitet, men selvom det ikke er et voldsomt almindeligt værk, og selvom det fungerer fint i ganske mange år, så tror jeg ikke Lemania 5100 i sig selv vil blive samlerobjekt ved at blive "gammelt"
Fortis i sig selv tror jeg heller ikke skal ses som en større investering, selvom det er et lækkert ur. Jeg tror bare ikke efterspørgsel efter "gamle" Fortis er stor nok til at give stigende værdi, og det er vel det du leder efter.
At det har alle papirer og så videre, er givet på plussiden i alle fald. At et noget lignende NOS fortis om 20 år vil kunne have større værdi med 5100 end med det mere almindelige valjoux 7750 tror jeg er rigtigt, men begge vil have tabt værdi
vh
Fortis i sig selv tror jeg heller ikke skal ses som en større investering, selvom det er et lækkert ur. Jeg tror bare ikke efterspørgsel efter "gamle" Fortis er stor nok til at give stigende værdi, og det er vel det du leder efter.
At det har alle papirer og så videre, er givet på plussiden i alle fald. At et noget lignende NOS fortis om 20 år vil kunne have større værdi med 5100 end med det mere almindelige valjoux 7750 tror jeg er rigtigt, men begge vil have tabt værdi
vh
Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)