07-12-2008, 05:07 PM
tak for responsen, jeg har ikke selv købt endnu på kaplans, men har budt 2-3 gange, dog fremdeles uden held. Ved skiver plejer de ganske rigtigt som Baun siger at skrive damaged dial, og ved de lidt mere kostbare investeringer sågar karaktergivning, altså f.eks.(8/10), hvilket jeg tolker som 2 karakterer fra optimal stand. Så er spørgsmålet jo om optimal stand er det samme som NOS stand, det er jo ret umuligt for et 40-50 år gammelt ur som vil få patina, eller optimal stand er en jævn patina. Anyway jeg har længe været på kig efter et Patek dressur med en diameter som førnævnte, og disse ryger stort set altid over 3000$ på amerikansk ebay, og endnu dyrere på tysk og engelsk ebay. med dollarkursen over 5,7 er vi vel oppe i 16000-17000 Dkr. som minimum, uden at uret da er i imponerende stand fragt for et ur i den prisklasse nærmer sig vel 1000 Dkr. og så er vi stort set oppe i samme pris som pateken på kaplans, vel at mærke uden moms og told betalt. Ved de andre ville jeg nok mest forhøre mig om prislejet i forhold til DK priser, men Audemarsen er i hvertfald udenfor rækkevidde men flot det er den.

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)