04-12-2008, 05:12 PM
camaro Skrev:Hvis man skal tale om en fejl mere, vil jeg mene, at viserne på subdials er for lange, de de når helt ud over markeringerne. Til gengæld er sekund viseren for kort.....Jeg tror subdials visere er originale nok - i den tid gik de ofte lidt ud over, og de passer godt nok med hoved visere synes jeg, ligesom det er helt OK med pil på den ene og ikke på den anden.
Meget interessant med uafhængighed af hoveddial, det har jeg aldrig hørt om.
Jan
Jeg har heller aldrig set at subdials kan byttes, men en af de store vintage urmagere svarede efter at ha åbnet det, at sådan var det. Nå jeg skal ha det ind til Krognos, og så får jeg jo et bud mere, for jeg vil ha det renset - kronoen opfører sig ikke pænt mere. Så ber jeg ham se efter
Den er ret gammel, blandt de tidligere med to pushers - værket uden hall mark - kolonne som du kunne se på billedet - og ligner Valjoux, men mærke skal i så fald være bag skiven og ikke de normale steder.
Kassen er med faste stifter, så ældre sag, måske deraf skiven - men jeg har heller aldrig hørt den forklaring før. Jeg kan dog godt se en kant/afstand i lup.
Jeg kommer tilbage når/hvis jeg ved mere om det er ombytning som jeg har fået af vide af en af de store vintage urmagere - eller om-malning
vh
Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)