29-11-2008, 07:42 PM
Jeg er definitivt mest til vintage. Må krybe til korset og tilstå at de eneste mekaniske ure jeg nogensinde har købt fra nye er 3 Seiko'er. Jeg har haft ure som hobby i ca. 2 år nu, og det har taget sin tid at pejle mig ind på hvad jeg vil samle - nu skal der snart ryddes op i samlingen. Har fået en forkærlighed for vintage Omegaer i god stand, men køber også andre mærker hvis der kommer et tilbud man ikke kan takke nej til. Har 6 forskellige Seamaster'e fra 60'erne og et enkelt Constellation. Næste kapitel håber jeg kan blive et "måne" Speedmaster, men det kræver en noget større investering end jeg er vant til, så der skal sælges lidt ud først.
NOS ure som samlerobjekter er også et spændende, omend i mange tilfælde dyrt projekt, ihvertfald hvis man samler på dyrere mærker. Men der er masser af fine generiske NOS ure fra 60- og 70'erne i omløb, og prissætningen kan godt være lidt kaotisk, hvilket gør det muligt at finde rigtig gode ure til prisen. Det sker at jeg render over NOS 70'er ure til 2-300 kr, og så har jeg svært ved at springe over, næsten uanset mærket.
---
Tommy
NOS ure som samlerobjekter er også et spændende, omend i mange tilfælde dyrt projekt, ihvertfald hvis man samler på dyrere mærker. Men der er masser af fine generiske NOS ure fra 60- og 70'erne i omløb, og prissætningen kan godt være lidt kaotisk, hvilket gør det muligt at finde rigtig gode ure til prisen. Det sker at jeg render over NOS 70'er ure til 2-300 kr, og så har jeg svært ved at springe over, næsten uanset mærket.
---
Tommy

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)